Cards

Diverse (ook recente) onderzoeken geven aan dat de membership-, loyalty- en vooral de giftcards voorlopig nog wel even blijven bestaan. Ook de oceaan aan nieuwe wearables (horloges, telefoons, ringen, armbanden etc.) die het mogelijk maken een card te vervangen zullen daar voorlopig weinig verandering in brengen. Ook de vele apps die (vooral door de app-bouwers) gepromoot worden om al je cards digitaal in op te slaan zijn nog lang niet dat wat de app ontwikkelaar graag ziet. De consument wil het om allerlei redenen voorlopig niet of slechts heel beperkt. Toch zien wij in de behoefte aan cards wel grote veranderingen ontstaan wat zich dan met name uit in de steeds dwingender wordende eisen/wensen die de maatschappij stelt aan de keus voor te gebruiken grondstoffen voor cards en de milieuvriendelijkere alternatieven hiervoor, de belasting van het milieu tijdens het productieproces, en vooral; wat gebeurt er nadat de cards geen functie meer hebben omdat een lidmaatschap eindigt of het saldo op een giftcard volledig is geconsumeerd.

Prisma Direct staat bekend om haar innovatieve DNA waardoor je van ons mag verwachten dat wij voor bovenstaande ontwikkelingen en vraag vanuit "de markt" onze kop niet in het zand steken. Sterker nog, ook Prisma Direct streeft naar een optimum in het Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemen. Ook wij nemen ons milieu en alle bedreigingen hiervoor al jaren zeer serieus. Met betrekking tot het vinden van milieuvriendelijke alternatieven voor de plastics(achtige) zijn wij al decennia op allerlei terreinen actief. In die periode hebben wij verschillende oplossingen onderzocht en geprobeerd waaronder: het gebruik van de grondstoffen mais, aardappel-zetmeel, styreen, PET-G en diverse papiersoorten. Maar ook voor het innemen of efficient verzamelen van de cards en deze in grote hoeveelheden eenduidig laten verwerken tot granulaten om deze vervolgens als grondstof te gebruiken voor andere (nieuwe) toepassingen om ons heen. Echter, we kwamen hierin nooit echt dichter bij ons ultieme doel namelijk; "wanneer spreken wij dan van die  serieus te nemen milieuvriendelijke kaart." Bij de beoordeling van dit laatste kijken wij naar een aantal belangrijke aandachtsgebieden namelijk:

1. Welke grondstoffen staan aan de basis van het (card)product en hoe belast het oogsten/delven of geschikt maken van deze grondstoffen (CO2-, Chlooruitstoot, kappen van bossen etc.) ons milieu? 

2. Wat is de functie of toepassing van de cards en welke logische, en voor het milieu meest vriendelijke, keus valt daaruit (met inachtneming van 'look and feel' en intelligente eisen van de card) voor de te hanteren materiaalsoorten en/of productiemethoden. Met andere woorden en in het kort; "betreft het een card die 5 jaar mee moet gaan en frequent onder extreme omstandigheden wordt gebruikt of gaat het om eenmalig- of relatief kort gebruik van de card, denk bij dit laatste aan bijvoorbeeld evenementen- of giftcards." 

3. Wat gebeurt er met de cards als zij hun functie verloren zijn. Worden zij eenduidig ingenomen? Denk daarbij aan onze batterijen. Of en zo niet; hoe en in welke recycle- upcycle-of verbrandingsprocessen eindigen de cards en in welke mate gaan deze verschillende stromen ons milieu dan alsnog belasten.

HIJ IS ER EINDELIJK!

De milieuvriendelijke card. Composteerbaar (degradable), niet of minimaal belastend voor het milieu en voor vele toepassingen geschikt. Sinds enige tijd biedt Prisma Direct, exclusief voor de branche, een materiaalsoort die zich uitermate goed leent voor het gebruik van cards en zowel aan de voorkant, waar de grondstoffen geoogst of gedelft worden, als aan de achterkant waar we iets met de card moeten als wij hem niet meer nodig hebben, milieuvriendelijk is en blijft.

DE "GREEN CARD" GEPRODUCEERD VAN PAPER BOARD .

Stijf, sterk en van dezelfde dikte als de traditionele en bekenden CR80 bankkaart. Met indien gewenst net zo'n frisse uitstraling, alle mogelijke bedrukkingen (inclusief de folies) en geschikt voor een chip of magneetstrip. Lees hier meer over onze nieuwe "Green Card". Wil je graag enkele fysieke samples ontvangen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs. Zij zorgen ervoor dat je de voorbeelden zo snel mogelijk in huis hebt. 

Welke card-varianten en bijbehorend drukwerk bieden wij?

Hieronder tref je enkele van de vele voorbeelden aan uit het totale palet van cards welke door Prisma Direct geleverd worden. Dit alles onderverdeeld in de toepassingsgebieden-, materiaalsoorten- en maatvoeringen van cards. Zie naast de fysieke cards tevens de diverse voorbeelden van het bijna niet weg te denken overige drukwerk. Heb je een uitvoering of wens ten aanzien van een of meerdere van deze deelgebieden maar staat deze er niet bij? Neem dan gewoon even contact met ons op.

Gegarandeerd dat wij je verder kunnen helpen.

Toepassingen van cards
  • Cadeau kaarten (giftcards)
  • Loyalty cards (spaarkaarten)
  • Verzekeringspassen (EHIC)
  • Lidmaatschapspassen 
  • Hotel Key cards
  • Prepaid cards
  • Game cards 
  • ID- of toegangskaarten
  • Evenementen toegangsbewijzen
  • Keytag cards, sleutelhangermodel
  • Business cards
  • Brandstofpassen
Materiaalsoorten of samenstelling
  • Green Cards (Paper board)
  • PVC kaarten (vol gelamineerd ISO A) 
  • PLA (mais)
  • Rietsuiker
  • Polystyreen
  • Aardappel zetmeel
  • Gerecycled papier
  • BIO PVC
  • Gerecycled hout
  • PET (G)
Special shapes, afwijkende maten of vormen
  • M6- of andere afwijkende formaten
  • Contour gestanst (vorm van logo, product of anderszins)

Attentieverhogende toevoegingen op cards

  • Kleur (metallic inkten)
  • Folies
  • Hologrammen
  • Geurvlakken
  • Relief laminaten
  • Edge printing (kern van de kaart in afwijkende kleur)
Data
Data

Door de klantgegevens in je CRM-systeem "smart" te maken is het mogelijk op een uitgekiende manier de klanten te profileren en segmenteren. Het doel hiervan is deze data actionable te maken voor gebruik in gerichte campagnes. Conversies op je marketinginspanningen worden daardoor aanzienijk vergroot. Het is dan wel van belang dat je database ten minste op orde is. Vergroten en borgen van datakwaliteit gaat niet alleen over het schonen of uniformeren van de klantgegevens die jullie al hebben maar gaat vooral ook over het integreren en verrijken van je klantgegevens met data die je nog niet hebt maar veel waarde toevoegen. Meer weten over validatie, normalisering, verrijking, segmentatie, profilering, campagnes en conversieverhoging? Prisma Direct heeft de oplossingen.

Fulfilment

Vooruitlopend of volgend op on- en offline campagnes dienen er vaak fysieke zaken geproduceerd of geleverd te worden. Denk aan het leveren van (online) bestelde producten of het produceren van gepersonaliseerde cards of mailpacks. Een efficiente productie en distributie zijn belangrijke succesfactoren voor je acties.

On- en offline fulfilment

  • Aankopen vanuit webshops, handling en verzending
  • Personalisering van producten 
  • Volledige productie en verspreiding van zakelijke- en of consumenten orders
  • Responsverwerking
  • Warehousing en distributie
real-time personalisatie
Personalisatie

Het is de kunst om de juiste boodschap bij de juiste klant op het juiste moment te krijgen. Consumenten stellen hogere eisen aan de communicatie die ze bereikt. We kunnen verschillende vormen van personalisatie voor je toepassen.

Cards

  • Aanbrengen teksten, logo’s, nummers, data, barcodes, pasfoto’s etc.
  • Coderen magneetstrips
  • Coderen chips
  • Coderen RFID chips
  • Pincodes + scratch off labels
Warehouse en distributie

Het goed op voorraad nemen van je kostbare drukwerk gaat natuurlijk verder dan het alleen maar zo efficiënt mogelijk stapelen van de goederen. Alles moet in beveiligde ruimtes staan en ook het interne klimaat dient goed geregeld te zijn. Meer weten over warehouse mogelijkheden, voorraadadministraties, distributie en rapportages?